Subscribe:

Ads 468x60px

Saturday, September 24, 2011

Mitsubishi Lancar Pajero Sport VGT


Mitsubishi Motors Malaysia (Mitsubishi) berhasrat mencapai peningkatan jualan sebanyak 10 peratus menjadikan keseluruhan jualan kenderaannya 13,000 unit menjelang akhir tahun ini, berbanding 12,000 unit tahun lalu.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Tetsuya Oda berkata, sasaran itu didorong pengenalan model kenderaan utiliti sukan (SUV) baru Mitsubishi Pajero Sport VGT yang dilancarkan di pasaran Malaysia, semalam.

Menurutnya, Mitsubishi yakin model baru itu adalah model SUV terbaik di negara ini dan dapat memenuhi permintaan tinggi di pasaran negara.

“Pasaran kenderaan Sport berjaya mencatat kejayaan besar sejak diperkenalkan di Malaysia di mana sehingga kini, ia dimiliki lebih 3,000 pemilik.

“Justeru, kami yakin jualan untuk keseluruhan model Pajero Sport dapat mencapai 200 unit sebulan pada tahun ini, seiring dengan pengenalan model baru Pajero Sport VGT,” katanya semasa pelancaran model itu di Kuala Lumpur.

Oda berkata, pihaknya juga optimis varian baru Pajero Sport itu bakal meluaskan tarikan Pajero Sport kerana menawarkan enjin lebih kuasa yang baru, teknologi terkini dan reka bentuk yang lebih classy dalam model utama 4WD Mitsubishi.

“Selain dilengkapi dengan pengurusan kuasa enjin baru yang merangkumi Variable Geometry Turbo, ia juga mampu mendorong kuasa maksimum sehingga 178 PS dan paras kuasa kilas 350 Nm,” katanya.


sumber

0 comments:

Scrapbooking at WiddlyTinks.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...