Subscribe:

Ads 468x60px

Monday, September 19, 2011

Jangan Tiru

GAMBAR yang ditunjukkan adalah tentang aksi senaman paling berbahaya dan berisiko tinggi untuk mendapat kecederaan luar biasa. Amaran.. jangan sesekali meniru aksi senaman tersebut tanpa mendapat latihan yang secukupnya. Hanya pakar yang berkaitan sahaja boleh melakukannya.

Aksi Senaman Paling Berbahaya



Senaman ne dikenali sebagai senaman kejang otot (regangan tangan dan kaki tahap maksimum).. Tengok tu, sampai terpejam mata betapa susahnya melakukan aksi senaman ne..



Dikenali senaman libasan maut terkehel bahu sambil menengok langit.. Nama pun dah seram bunyinya, apatah lagi dengan gayanya yang terkeliru itu..



Mungkin anda pernah tengok aksi ini kan.. Nampak mudah tapi sebenarnya agak susah nak melakukannya.. Aksi senaman ne dikenali sebagai melentik tulang rusuk sampai patah..



Yang ne pulak nampak macam biasa jea, juga tersenarai aksi senaman paling berbahaya. Ntahla tak tau kenapa boleh tersenarai jugak. Aksi ne dipanggil lenturan otot pecah..

Ok, setakat ne jea yang boleh saya senaraikan di sini. Sebenarnya terdapat banyak lagi aksi senaman yang berbahaya yang ingin saya tunjukkan. Tetapi atas sebab faktor keselamatan gambar-gambar tersebut tidak dapat di keluarkan lagi buat masa ne.

1 comments:

Bluewendy said...

hak3..cumey tol.... yg last tuh..urmm, no komen..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...