Subscribe:

Ads 468x60px

Saturday, September 17, 2011

Cara Terbaik Tingkatkan Metabolisme


AMARAN keras kepada para pembaca.. Diharap jangan tiru aksi lagak ngeri di atas yang dikenali aksi gaya bebas dan juga dikenali gaya kuak lentik sebelah kanan tanpa mendapat kebenaran dari kementerian kesihatan sedunia dan pertubuhan bangsa-bangsa berbatu.. Kerosakan buah pinggang akibat meniru aksi ini adalah di bawah tanggungjawab sendiri.. Teruskan membaca..

METABOLISME berperanan membakar kalori ketika semua anggota badan melakukan aktiviti termasuklah ketika bernafas, proses penghadaman dan peredaran darah.

Semakin meningkat usia seseorang, semakin sukar untuk mengawal berat badan kerana berlaku perubahan pada tahap metabolisme badan.

Perubahan ini berlaku disebabkan penurunan tahap metabolisme melalui faktor umur, jantina, genetik, tekanan, dan juga jumlah senaman yang dilakukan oleh seseorang individu tersebut. Mereka yang mempunyai kurang lemak dalam badan, umumnya mempunyai metabolisme yang lebih tinggi.

Bagi anda yang mengimpikan untuk memiliki tubuh kurus tetapi sering bermasalah untuk mengurangkan berat badan, salah satu puncanya disebabkan anda mempunyai tahap metabolisme badan yang rendah. Oleh itu, tahap pembakaran kalori juga akan menjadi lebih perlahan.

Ada 6 cara-cara untuk meningkatkan kadar metabolisme badan iaitu :

1. Bersenam
2. Bersarapan pagi
3. Makan dengan lebih kerap
4. Minum air
5. Minum teh hijau
6. Mendapat rehat yang secukupnya

Anda perlu jadikan aktiviti ini sebagai rutin harian anda supaya hasilnya, berat badan akan turun, anda semakin cergas dan bertenaga dalam melakukan sebarang kerja harian.

0 comments:

Scrapbooking at WiddlyTinks.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...